18/01/2013

Antara Keju Dan Belacan


Jangan Tidak Tahu Bahawa Ini Pernah Ada!
 
ANTARA KEJU DAN BELACAN,
SALURAN: Astro Warna 132.
TARIKH: 21 september 2011
HARI: rabu
MASA: 10 malam,

SINOPSIS ANTARA KEJU DAN BELACAN
mengisahkan hubungan cinta Tyna dan James sering dipandang serong di kalangan rakan sekerja wanita itu.

Tyna yang bekerja sebagai pengurus di satu syarikat besar di bandar berpura-pura menjalani hidup seperti warga asing yang tidak gemarkan makanan tempatan.

Berbanding James yang bekerja sebagai pensyarah di satu kolej swasta, Tyna berubah selera makan kerana ingin mengikut cara kehidupan teman lelakinya itu.

Namun, di sebalik sikap seperti lupa daratan itu, Tyna mempunyai satu rahsia yang hanya diketahui rakan sekerjanya, Jai yang bekerja sebagai penghantar surat. Jai sebenarnya pernah terserempak dengan Tyna yang mencuri makan sambal belacan di pejabat.

Sebelum kejadian itu, Jai sering memerhati gerak-geri Tyna kerana dia meminati wanita itu. Namun, dalam diam Jai sebaliknya diminati wanita Inggeris, Maria. Suatu hari, James melamar Tyna sebagai isteri dan menyatakan hasrat memeluk Islam.

James berhasrat membawa Tyna pulang ke Hungary selepas berkahwin. Sebelum perkahwinan dilangsungkan, Jai memberanikan diri memberikan hadiah istimewa pada Tyna.

Apa yang mengejutkan Tyna, hadiah itu adalah seketul keju dan satu mangkuk belacan. Di dalam hadiah itu juga, terselit satu DVD bertajuk Antara Keju dan Belacan. Kerana hadiah itu, fikiran Tyna berbelah-bagi untuk memilih siapakah jodoh sebenar.

No comments:

Post a Comment